lördag 6 september 2008

Var på Ikea idag...


...och allt jag köpte var en taklampa till hallen och 3 doftljus. Otroligt, för att vara mig. Men våran nuvarande lägenhet är så liten och stökig att jag inte får in mer prylar... Och motionscykeln jag berättade om var slut (!), men de skulle nog få in fler nästa vecka, så jag tjingade en, så de skulle höra av sig. Vill ni se hur den ser ut, så finns den under kategorin SPORT OCH FRITID- FITNESSMASKINER, på www.sportex.se. Vad gäller maten har det också gått jättebra idag: till frukost åt jag 1 dl K-special med 2 dl minimjölk och 1 äpple, samt 1 knäckemacka med Lätt & lagom, minikeso, gurka, tomat och paprika (3,5p), till lunch åt jag en vegoburgare med bröd utan dressing på Sibylla (7p). I bilen på väg hem käkade jag 2 äpplen och drack vatten, medan M och Alva åt Plopp och Brejk, och drack Cola och festis. På vägen ner kan tilläggas att de åt varsin Tip top och Sandwich... Det som inte dödar en, härdar en (eller vad är det nu man säger?). När vi kom hem hade jag lite myror i benen, så jag kopplade på mig mp3-spelaren och gick ut och gick i 50 minuter. Skönt! När jag kom hem frostade jag av frysen samtidigt som jag lagade mat, och det blev en majskolv med Lätt & lagom och flingsalt (1,5p), 1 bakpotatis med minikeso, isbergssallad, gurka, tomat, purjolök och 3%-ig fetaost (4p). Efter det slank det ner en VV-bar (2p) och ett glas Cola zero. Jaa, totalt 18,5 points och det är jag supernöjd med! Hi hi, vad jag är duktig :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad du är duktig:) Önskar jag oxåkundevara det.
Kram