söndag 14 september 2008

Ingen bra dag idag...

Nej, den här dagen har inte varit en bra dag, vare sig mat- eller motionsmässigt. Kollar lite pinsamt på stegräknaren och ser att den bara visar 1586 steg - gick till sandlådan utanför huset så att Alva fick gunga lite, och det är det enda jag har gjort idag. 
Matmässigt har det slunkit ner massa skit: frukosten på 3 points var bra och den har jag ju redan redogjort för, till mellanmål blev det en VV-bar (2p), till middag åt jag ris, 2 quornfiléer och kall bearnaise-sås (6,5p) och nu i eftermiddag har jag fikat 1/2 Brownie-kaka (1p), i choklad-cookie (2p) och 6 Kellog´s-kex (1p). Usch och fy, vad mycket sötsaker... och ändå är jag både hungrig och sugen på mer sött! 
Ska nog äta en Lingongrova med Lätt & lagom, minikeso och grönsaker till kvällsmat, och koka mig en kopp te. Sen har jag ju faktiskt ändå 1 points kvar... Får nog bli lite frukt också, har bara ätit 1/2 äpple idag...
Omotiverad och oinspirerad och uttråkad... Vad skönt det ska bli med en ny dag imorgon!

Klockan åtta ska jag titta på Ensam mamma söker, och jag hoppas att Alva somnar innan dess. Idag har hon varit hemsk att umgås med, men det beror väl på att hon är uttråkad och inte har fått vara ute. För ca 5 minuter sen bet hon mig också, så nu sitter hon i sin säng och skäms... Åh, vad jag längtar tills M kommer hem och avlastar mig lite - jag är faanimej värd en helg på spa efter det här! Men det är väl bara att glömma, snart är det arbetsvecka igen...
Nej, det är ingen idé att jag sitter här och skriver mer, för jag känner att jag inte har nåt vettigt att bidra med idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men ibland kan det vara bra att få skriva av sig lite;)
Men du....så illa var väl ändå inte mat intaget? Visst lite mycket sött kanskemen du har ju points till det OCH ändå har p över.Tycker jag är helt ok. SÅ deppa inte nu utan komigen tjejen;) Du fixsr detta.
Kram och pepp