torsdag 25 september 2008

Tjoho!

Kom på att jag hade sett ett recept på grönsaksplättar på Batgirls blogg som verkade goda, så jag gjorde faktiskt iordning sådana nu ikväll, med viss modifikation. 
Jag skalade och strimlade 2 morötter, 1 stor palsternacka, 2 medelstora potatisar och blandade ner i en skål med 2 uppvispade ägg. Saltade och pepprade, och lät smeten stå och dra litegrann. Värmde en liten teflonstekpanna och använde sammanlagt 2 tsk flytande margarin när jag stekte 12 stycken plättar.
Det blev jättegott! 
I ursprungsreceptet skulle man även ha i purjolök, men den råkade jag visst glömma bort! Nästa gång jag gör de här ska jag definitivt ha i lök, men kanske även champinjoner eller fetaost eller nåt. Men jag kan verkligen rekommendera den här maten! 
Jag åt 6 st grönsaksplättar och räknade ut att det blev 5 points/portion. (Jag räknade 2p/st på potatisen för att vara på den säkra sidan, 4p på äggen och 2p för margarinet). Om man vill kan man ju göra iordning tzatziki eller nåt och ha till, men jag tycker att det fungerade utan också. Jag tog däremot 3 skivor inlagda rödbetor till, och det blev också jättegott!
Åh, jag längtar redan efter min matlåda imorgon!

Hade ju tänkt göra iordning popcorn och mumsa på också, men Alva var så trött och grinig förut och det gjorde mig superstressad, så jag hällde bara upp ett glas iskall Cola zero och åt en VV-bar som jag köpte förut idag: nougat och mjuk kola (2p).

Stannar alltså på 18 points idag, och det är jag supernöjd med! 
Cyklade dock både till och från jobbet, och till och från stan idag, så det blev inte så många steg på stegräknaren, men det känns helt okej ändå...

Nu ska jag gå och lägga mig! Är dödstrött, men har sovmorgon imorgon i alla fall, som tur är...om Alva är med på noterna, vill säga... Godnatt!

1 kommentar:

Helen sa...

NU är det din tur att skicka lite motivation till mig.. haha.. jag har tagit time out till på måndag.. en liten men välbehövlig. slipper tänka så mkt..
Nu ska jag hoppa i sängen..
å stort grattis till minuset.. snyggt jobbat...
KRAM