måndag 22 september 2008

Kämpar på...

Efter min chipsfrossa i fredags har det gått jättebra med pointsen, och just därför har jag inte så stor ångest över mitt felsteg. Jag var helt enkelt sugen på chips, åt chips och sen är det inget mer med det!
Igår slutade jag på 17,5 points och gick 5111 steg. Som ni såg på bilden som jag la in så var vi i Falköping igår och trots att vi gick en skogspromenad på berget där, så blev det inte så många steg... 
Till frukost åt jag i alla fall 1 lingongrova och 1 knäckebröd, 1 skrattande kon light och 3 msk minikeso (3p). Sen åt jag 1/2 päron, 1 äpple och 3 VV-kolor (1p). På fiket åt M en våffla med sylt och grädde och Alva åt glass - jag drack kaffe... När vi kom hem var jag vrålhungrig och åt 1 VV-bar (1p) och 10 lakritsbitar (0,5p). Sen åt jag ris och 2 quornfiléer och 1 dl gräddsås (7,5p). Till kvällsmat åt jag 2 smörgåsar med 1 skrattande kon light (4,5p).

Idag åt jag en småfranska med 2 tsk lätta och gurka och tomat, och 1 kokt ägg till frukost (5p). Till lunch åt jag tagliatelle med ost- och broccolisås och "bacon" (8p), och till mellanmål åt jag 1 VV-bar (1,5p). Jag är alltså redan uppe i 14,5 points och klockan är bara halv sex. Men det är lugnt, för ikväll blir det en bakpotatis  med minikeso och Broccoli mexikana...

3 kommentarer:

Helen sa...

DUKTIGT JOBBAT.
Idag börjar min nya utmaning. ingen glass på en vecka å bara godis på lördan.. få se om det går bättre ... kramen

Anonym sa...

Du verkar så säker i det du gör nu.
Motivation till hundra=)
Duktig du är, önskar jag hade iaf hälften av din motivation!
Kram

Anonym sa...

Du de där lakribitarna var har du hittat dom? Blir lite sugen på sådana....*L*Är det som fuge typ eller hur ser de ut?

Kram