måndag 15 september 2008

Normalvikt: 49-62 kg

Ja, enligt BMI ska jag alltså väga mellan 49-62 kg för att betraktas som normalviktig, så därför har jag satt 55 kg som min målvikt till mina ynka 157 cm. Mitt 10%-mål på Viktväktarna är 63 kg, och det är alltså strax över mitt viktintervall, och dit MÅSTE jag nå som minst i alla fall. 
Men efter förra veckans VV-möte där konsulenten berättade att det var tokbrist på konsulenter i jättemånga städer i Sverige, är jag ännu mer sugen på att bli konsulent och då vill man ju verkligen inte stå framför en klass och vara överviktig... Är det någon här ute som är konsulent eller vet lite mer om vad det innebär, får ni gärna berätta det för mig! Konsulenten sa att man idag blir egen företagare och det känns ju lite olustigt, speciellt om man måste investera i det själv och det krävs en kontantinsats. Men jag vet som sagt inte hur det funkar, och det är ju inte aktuellt än på några månader i så fall... Men jag har en VV-kollega på jobbet som också skulle kunna tänka sig att bli konsulent, och vad himla kul det hade varit att hålla klasser med henne! Och ordna lite medlemsresor till Ullared eller nåt spa eller nåt - göra lite extra och sätta lite guldkant på tillvaron! Det kan jag sakna idag - visst, det känns väl kul att gå och väga sig och lyssna på ett föredrag i 30 minuter, men jag vill ha MER! 

Nu till frukost har jag i alla fall ätit 2 lingongrova med Lätt & lagom, minikeso, körsbärstomater och saltgurka (5p), och det var sååå gott för jag var sååå hungrig idag när jag vaknade! Tror att det beror på min halvdåliga dag igår - ska försöka att hålla mig ifrån sötsaker idag. 
Har sett att några har utmanat sig själva att undvika deras största last under en vecka, men det är nog inget jag klarar av just för tillfället. För min del hade det nog varit att skippa min Cola Zero, men den är för god att avstå! Annars skulle jag nog klara av att hoppa över godis och kakor, för jag är faktiskt så pass motiverad fortfarande att det känns okej att mumsa frukt när sötsuget sätter klorna i en... Och glass har faktiskt aldrig varit min stora passion! Om jag ska välja nåt onyttigt som ska bort så är det nog choklad, för det är jag svag för ganska ofta!

Idag måste jag hitta på nåt att göra både för min och Alvas skull, men jag har så fruktansvärt dålig fantasi! Och nu när jag har varit hemma i helgen så längtar jag bara tillbaka till jobbet! Hur patetiskt är inte det?
Jag funderar i alla fall lite grann på att antingen åka till Mariestad och hälsa på Alvas gammelfarmor och ena morfar, och samtidigt smyga in på Karlssons och köpa lite småskit som man egentligen inte behöver. Eller så är jag lite inne på att bara åka iväg till mamma och låta Alva springa av sig lite på deras gräsmatta...
Sent ikväll kommer M hem, och trots att det har varit ganska lugnt och skönt här hemma under helgen (och icke-stökigt), så har jag saknat honom! Undrar om han har köpt nåt holländskt åt mig?

Inga kommentarer: