måndag 8 september 2008

Vad sägs om min middag?


Åh, nu är jag sååå mätt och belåten - visst ser det gott ut!? Det är ju inte direkt varje kväll man lyxar till det såhär, och ändå stannade det på 5,5 points. Det är alltså en quornburgare (1p) i ett Frisco hamburgerbröd (3,5p), och i den hade jag även lite senap, ketchup, isbergssallad och typ 3 teskedar tzatziki (0,5p). Tzatzikin gjorde jag på VV-creme fraiche och Knorr dipmix. Till detta åt jag Findus ugnsbakade rotfrukter och Broccoli mexikana (0p) med smulad fetaost över (0,5p). Som pricken över i skar jag upp några skivor färsksaltad gurka till. Mmmums! Nu ska jag gå ut och gå en sväng, men jag skriver lite till senare...

3 kommentarer:

Helen sa...

ahhhh va gott det såg ut då.. mums mums.. är det mindre points i quorn än i nötfärs?? iofs kanske du inte vet eftersom du inte är nöt...
duktig du är.. jag är nere på botten jag.. hua.. dark here.. nä då men har tappat all lust å ork med vikten.. depp depp

kram

Anonym sa...

Mums... Det där såg riktigt gott ut. Friscobrödet är inte helt fel... :) Med quornburgare blir det ju inte så mycket i points...

Tack för tipset!

Anonym sa...

Ja de där quornburgarna är bara för goda och som sagt de är ju bara 1p...mmm sugen jag blev på det:)

Kram