lördag 27 september 2008

Hann slänga in ett inlägg till...

Vilken god middag jag precis har ätit! Har ni tänkt på vad lite points det är i pulvermos? Jag gjorde iordning 3 portioner Felix potatismos (4,5 dl vatten och 1,5 dl pulver), och det är bara 3 points!!! Till det gjorde jag iordning 2 quornfiléer med ett täcke av 1 dl VV-creme fraiche, 20 bitar fetaost, färskhackad vitlök, salt och peppar (4p). Till detta kokade jag en liten gryta med Broccoli mexikana (0p).
Åt hälften nu och tar med mig hälften till jobbet och äter i eftermiddag. Hur smidigt som helst!
PS: för er som undrar så jobbar jag i en Ica-butik...

Nej, nu är det verkligen dags för mig att dra. Ha en bra dag, allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

MMM det lät verkligen gott.
Måste fråga vad smakar qornfile?
Jag har ju ätit qornfärs och bitar och tycker att de är helt ok. Men de kryddar man ju ganska mycket och får då smaken på det viset. Men när du nu gör detta receptet räcker det med den röran på då och filen får smaken av det?

Hoppas du förtod hur jag menade?

Kram

Anonym sa...

Mmmm vad gott det lät!!
Ska köpa hem quorn o testa tänkte jag.
Har aldrig käkat det.

Lycka till på jobbet.

Kram

Anonym sa...

Hej Åse.
vi ska just äta kallrökt lax med räkor och citron på pinne till förätt.Sen blir det kokt potatis med smörstekt röding,öring och gös har även lagt i cf och räkor.Till efterätt blir det chokladkolapaj och vispgrädde.Sen avslutar vi med kräftor från vättern,vad vi dricker till vet du nog.

mvh.Anders och Birgitta :-)

Anonym sa...

La du fileerna iugnen? Och hur länge?