måndag 22 september 2008

Mätt och belåten...

Nu har jag precis ätit kvällsmat och är sååå mätt och belåten! Jag åt en bakpotatis (2p) med 3 msk minikeso (0,5p) och fetaostsallad (0,5p), samt en majskolv med Lätt & lagom och salt (1,5p). Jag stannar alltså på 19 points idag och det är jag jättenöjd med! Har sprungit runt som en iller på jobbet, så idag fick jag faktiskt lov att äta 20 points. Jag har gått 8302 steg, och är nöjd med det också.
Tyvärr känner jag att jag står still på vågen, men som tur är märker man av viktminskningen runt midjan i alla fall - byxorna sitter lösare, och det är så skönt! Jag måste bli bättre på att äta mer mellanmål och inte så stora middagar när jag väl äter, och så måste jag bli bättre på motionen. Och sluta äta så sent på kvällen. Det bästa är nog egentligen att inte äta efter kl 18, men i och med att M brukar komma hem vid 18.30-tiden, så är det ju då man äter.

Nu ska jag snart gå in och bada med Alva, och sen blir det en tidig kväll. Gick upp tio över sex imorse, och det är jag verkligen inte van vid! Imorgon är jag ledig i alla fall, och ska INTE ställa klockan. Däremot ska jag och Alva åka till badhuset och bada, och det tycker hon ska bli jättekul! Jag känner att jag måste bli bättre på att leka och göra saker med henne, för det vi gör tillsammans är egentligen att bada, diska och gå i affärer. Hon älskar ju att vara ute och gunga och kasta sten i vatten och mata fåglar och åka ruschkana och gräva i sandlådan, så det ska jag bli bättre på!

 

2 kommentarer:

Cornelia sa...

JAg tror inte på att sätta upp en senaste tid man får äta på kvällen, däremot kan man äta lite lättare om man äter sent. Det mår kroppen bättre av också :-) O så sover man godare.
Kram och pepp

Helen sa...

bra jobbat...
jag somnade först med Thea vid halv 8 sen la jag mig på soffan å skulle kolla på outsiders.. somnade igen ett nytt försök att se CSI men somnade igen.. vaknade halv 12 borstade tänderna å somnade igen.. alltså sov jag från halv 8 igår till 7 i morse.. ojoj.. undras om jag är på väg att bli sjuk eller om jag bara behövde sova massor...
nåja böckerna.. har kommit 1/4 del in i skulden.. den är bra hittils.. allt för min syster var bra men inte jättebra... trodde den skulle var super då det handlade om ett sjukt barn åsså men den var lite seg men jag slutet var bra..ska inte säga mer så jag försäger mig... nåja..
ha en bra dag kram