måndag 15 september 2008

Skamligt få steg idag med...

Jag är så fruktansvärt dålig på att komma upp i rätt antal steg när jag är ledig, och idag stannade jag på 3876 steg. Pinsamt! Men jag har hållit mig till pointsen i alla fall, och till frukost blev det smörgåsar för 5 p, innan maten åt jag en liten bit Lidl-bar för 1 p samt 2 nektariner, till lunch blev det kokt potatis (4p), 4 stekta quornbollar (2,5p), 1 dl gräddsås (1p) och Broccoli mexikana. Till mellanmål blev det 1 päron och 1 äpple, till fikat hos mamma åt jag 10 bitar saltlakrits (0,5p), 1 kiwi och 6 Kellog´s-kex (1p). Nu när jag kom hem slank det ner en Lingongrova med Lätt & lagom och minikeso (2,5p) och lite Cola zero. Sammanlagt 17,5 points.

Förut såg jag att jag hade fått 5 kommentarer på ett av mina inlägg, och jag blev jätteglad! TACK alla ni som kommenterar på min sida - det gjorde hela min dag! Ska försöka svara på några av era frågor:

*Alva äter vegetarisk mat hemma, men äter kött och fisk på dagis och om vi är borta på besök någonstans. När hon var mindre köpte jag även icke-vegetariska barnmatsburkar. Vi ville först att hon bara skulle äta vegetarisk mat, men sen nojade vi över att hon inte skulle få i sig allt som en liten barnkropp behöver för att utvecklas och må bra, så vi bestämde oss för att hon får välja själv sen när hon blir större.

*Quornbollar finns i frysdisken bland quornfärsen och quornfiléerna. De "kostar" 0,5p styck, men smakar dock inte så mycket och är ganska torra i konsistensen. Men jag tycker att de är jättegoda ändå, och som ersättning för vanliga köttbullar passar de utmärkt.

*Jag får äta 19/21 points per dag (beroende på hur mycket jag rör mig på jobbet), men brukar äta 17-18 p. Jag har dock hittills inte sparat några och ätit på helgen, och jag har heller inte ätit upp mina Aktivitetspoints, utan har valt att hellre försöka gå ner i vikt genom att äta färre points. Däremot är det skönt att veta att man KAN äta lite extra någon dag med gott samvete. Och jag kan garantera att jag kommer att börja äta upp mina sparade points sen, när motivationen börjar tryta - jag känner mig själv alldeles för väl!
Jag kanske är kvar i det "gamla tänket", men 18 points är väl egentligen det minsta man MÅSTE äta varje dag? Och om man enligt tabellen ska äta 18p/dag, så får man inte spara några? Förutom Aktivitetspoints då... Gäller det fortfarande eller är jag kvar i den gamla modellen?

Sen har jag ju blivit utmanad också! Här kommer mina svar:

5 saker i min frys:
*färdiga matlådor
*Broccoli mexikana
*halvfabrikat, typ sojakorv, quornfärs m m
*Piggelin
*2-pack majskolvar

5 saker i min garderob:
*jeans
*svarta tunikor
*koftor/stickade tröjor
*träningsbyxor
*gympadojor/högklackade stövlar

5 saker i min bil:
*sulky
*våtservietter
*småpengar
*bilkudde
*startkablar/bogserlina

5 saker i min handväska:
*plånbok
*lypsyl och lipgloss
*pennor
*blöjor
*almanacka

5 personer jag utmanar:
Oj, de flesta har redan blivit utmanade... Jag utmanar den som vill (frivilligt).

 


Inga kommentarer: