tisdag 23 september 2008

Min mobil är trasig... :-(

Ja, idag var jag tvungen att lämna in den på lagning, och det känns sååå tråkigt! Jag fick en simpel Nokia-telefon som ersättning, och den har varken kamera eller nåt annat roligt, så nu kan jag inte ta en massa roliga bilder och lägga in här på bloggen... Ja, ja, två eller tre veckor ska man väl överleva!

Den här dagen har varit helt hysterisk känns det som, men ändå lugn! Det började med att jag och Alva gick hemifrån vid 10-tiden imorse för att gå till badhuset och bada lite, och då öppnade det inte förrän 12 (!) - vilken jäkla tid, eller? Då gick vi i alla fall fram till stan och strosade lite, jag lämnade in mobilen och sen gick vi upp till brorsan en sväng och hälsade på. Sen gick vi till badhuset och var väl där i 1 timma ungefär, tills Alva snubblade i rutschkanan och vägrade att bada mer... Vi gjorde oss iordning och Alva somnade som ett smäck i vagnen på väg ner till stan. Jag var döhungrig, men kände inte för att gå hem och uggla, så jag köpte med mig en Aftonbladet och satte mig på Café Rådhuset och tog en lunch/fika: en grov smörgås med mozzarella, tomat, rödlök och pesto. Till det en kopp kaffe och en färskpressad apelsinjuice - nice! Kalaset gick på 95 kr, men det får det vara värt ibland. 
När Alva vaknade var hon jättehungrig, så då gick vi till en Sibylla-grill och så fick hon en Funbox med korv och mos - hennes favoritmat! Efter det gick vi fram en snabbis till stan igen och jag köpte en klänning och tillhörande byxor i plysch på KappAhl (till Alva, alltså...).
Sen gick vi till en närbutik och jag köpte lite frukt och bröd, och sen fick Alva gunga och gräva i sandlådan på en lekplats som låg precis bredvid affären. Efter det gick vi en sväng till Rusta och Jysk, och nu har vi precis kommit hem... Det värker i mina fötter, kan jag tala om! Men stegräknaren visar i alla fall sköna 11704 steg (och dagen är inte slut än).

Hmm, jag vet inte riktigt hur många points jag ska räkna för mackan jag åt förut - hur hade ni räknat? För att vara på den säkra sidan kommer jag nog räkna den som 10-12 points, eller nåt, men jag vet inte... Samtidigt åt jag frukost för 5 points, så det får nog bli typ tomatsoppa och knäckebröd till middag...

Åh, förut när jag träffade brorsan berättade han att han och flickvännen inte kan passa Alva på torsdag när jag har vägning, för han jobbar och hon slutar skolan så sent, så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra! Antingen frågar jag Alvas farmor eller mormor, eller så tar jag helt enkelt med henne när jag väger mig och hoppar över mötet - hon kommer ju aldrig klara av att sitta tyst och still i ca 40 minuter. Ja, ja... det löser sig!

Nu känner jag en omisskännlig doft ifrån Alvas blöja här, så jag återkommer senare!

Inga kommentarer: