fredag 12 september 2008

Alva har fått urinvägsinfektion...

Jaa, så illa är det! De ringde från dagis till mitt jobb strax efter kl 14 och sa att Alva sa att det gjorde ont när hon kissade, plus att det var lite blodfärgat i blöjan, så 1 1/2 timma senare satt vi på vårdcentralen och väntade på provsvar från både kisseprov och blodprov. De hittade inte så jättemånga röda eller vita blodkroppar (eller vad det nu är de letar efter), men alla symptom tydde på urinvägsinfektion, så hon har fått börja på en antibiotikakur nu. Lilla stumpan, hon var så himla duktig hos doktorn och grät inte en enda gång! Nu ligger hon här i soffan och dricker Festis och äter lite choklad, så det blir nog bra snart.

Själv är jag jättehungrig idag! Som sagt så har jag ägglossning nu, och då blir jag så vansinnigt hungrig. Jag är uppe i 16,5 nu och tänkte lägga 2 på en VV-bar, men jag får verkligen hålla mig i skinnet för att inte gå till skåpet och äta upp M:s chips som han lämnade kvar igår... Är sååå sugen!
Idag blev det en halv brödkaka osötat norrländskt surdegsbröd med Lätt & lagom, 3 skivor ost och saltgurka (5 points) till frukost. Till middag åt jag en VV-moussaka (5,5p), och fruktsallad till efterrätt. Nu när jag kom hem från sjukhuset stekte jag en quornburgare och åt med Frisco hamburgerbröd, några teskedar vitlöksdressing, sallad och ketchup (6 points).

Oj, nu spydde Alva! Shit, måste in i duschen... 

3 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Stackars lilla unge! Hoppas att hon blir bättre snart!

Hoppas att du kan motstå chipsen!! Det är så avslappnande att inte ha det suget längre...

/Q

Helen sa...

men lilla gumman.. stackars liten.. hoppas att hon blir bättre snart...

Hoppas det gick bra igår och att du inte äter chipsen!!!
kram å pepp

Anonym sa...

Stackars lilla flicka:( Hoppas det blir bättre snart.