tisdag 2 september 2008

11 041 steg idag och yr i huvudet...

Jag måste erkänna att det går över förväntan bra med Nutrilett-kuren och jag är inte ett dyft hungrig, men jag känner mig så fruktansvärt omotiverad bara dricka äcklig jordgubbs-shake och äta choklad-bars. De sistnämnda är i och för sig skitgoda, speciellt jordnöt och brownie, men jag saknar att få äta mat. Och så är det den här jävla huvudvärken! Och dessutom känner jag mig yr i huvudet och fick magknip förut, så jag börjar redan bli skeptisk...
Tog en sväng förbi Ica maxi förut och köpte 5%-ig ost, minimjölk, VV-creme fraiche och Kelda 4%-ig matlagningsgrädde, så jag tror att jag redan i huvudet har bestämt mig för att börja följa VV-metoden imorgon igen. Skillnaden mot förra gången är att nu är jag laddad till tusen, så nu SKA jag bara lyckas med att gå ner 15 kg, helst innan jul.
Idag har jag varit riktigt duktig med motionen också - jag tog en promenad hem till mamma förut, och drog Alva i vagnen, och det tog en hel timma. Så länge jag kommer över 10 000 steg får jag vara nöjd: det ska vara mitt nya mål nu. Imorgon blir det en nästan lika lång promenad, för då ska jag gå till Bilia och hämta min nylagade bil. Jippie!

Nu är det dags att natta Alva och jag ska nog också gå och lägga mig, och läsa alla mina nya vikttidningar. Godnatt och ha en bra kväll!

2 kommentarer:

batgirl sa...

Kul att du är på G igen!
Jag kan tänka mig att man blir ganska trött på att bara dricka shakes hela dagen. Men shakes blandat med vv-tänk det låter faktiskt bra.
Nu är det bara "Go girl"!

Helen sa...

Japp kör på... 15 kg ska bort bort bort.. ska du väga dig imorrn åsså eller?
nu måste jag sova.. go natt
å PEPP