söndag 7 september 2008

Nyregistrerad medlem på Viktväktarnas hemsida idag.

Precis nu var jag inne och registrerade mig på Viktväktarnas hemsida, så jag hoppas att många fler hittar hit och följer mig i min kamp att gå ner i vikt. Jag har ju varit ute och kikat på sidan i flera veckor och följt diskussioner och hittat bra recept m m, men nu kände jag att det var dags att bli medlem och skriva lite egna inlägg också.

Idag har jag bara gått 3897 steg, och det är jag ju inte supernöjd med, men jag orkar inte bry mig! Det är söndag och jag är ledig...
 I förmiddags åkte jag och Alva till Hjo och gick på höstmarknad med min mamma, och sen var vi inne på en Hem & hobby-butik där, som är jättestor. Jag köpte jättefina lyktor att hänga i fönstren, och lite fina block och sånt... Älskar att pyssla och köpa fina ljusstakar och grejer!

Imorse åt jag en Javisst-smörgås till frukost, och på den hade jag Lätt & lagom, minikeso, 1 1/2 skiva ost (5%), gurka och tomat (3,5p). Till det åt jag ett äpple och drack en kopp kaffe.
I Hjo åt jag en Nutrilett-bar med brownie-smak (4,5p) och ett äpple, och när jag kom hem åt jag en god och onyttig middag: 2 dl Euroshopper potatisklyftor, 2 quornfiléer, 1 msk kall Bearnaise-sås och 1 råriven morot (9,5p).
Nu är jag mätt och belåten, men har ändå 1,5 points kvar att äta idag...

Klockan åtta ikväll är det premiär för Ensam mamma söker, och det MÅSTE jag ju titta på! Jag älskar dokusåpor, och nu är det extra roligt för det är ju en tjej från Skövde med i programmet. Ska bli kul att se om de har filmat härifrån och om man känner igen någon...

3 kommentarer:

Helen sa...

ah men du har ju varit superduktig även om stegen inte varit så många..
ah jag kollade åsså på ensam mamma söker.. tycker det är ett mysigt program...
nu ska jag blogga lite sen blir det nog natta fast jag började kika lite på hitch på trean få se om jag fastar
kram

Cornelia sa...

HÄrligt att du gått med där, det har jag också varit när jag körde VV, tyckte det funkade bra.
Såg också Ensam mamma söker, gillade även förra säsongen.
Kör nu hårt i veckan. Stort lycka till.
Kram och pepp
Cornelia

Anonym sa...

Jag är jätteimponerad över hur duktig du är!

Du ska se att det här kommer att gå riktigt bra. Vad gör det att du inte gick rätt antal steg en dag... Inget. Du tar igen det en annan gång.

KRAMIS