tisdag 16 september 2008

Hemmagjord pizza!


Yes, den blev sååå jäkla god! Delade den i 4 bitar, så det blev 8p/bit. Själva degen och tomatsåsen är totalt 20,5p och sen hade jag på färska champinjoner, burkchampinjoner, färsk tomat, gul paprika, 30 bitar 3%-ig fetaost (1,5p) och en påse 13%-ig riven ost (8,5p). Till efterrätt blev det ett glas Cola zero och 1 liter VV-popcorn (2p), som avnjöts tillsammans med en god bok i ett varmt skumbad... Till frukost idag åt jag 1 Lingongrova med Lätt & lagom, minikeso och tomat (2,5p), samt 1 dl K-special och 2 dl mellanmjölk (3p). Till lunch åt jag en Nutrilette-bar (4,5p), och när jag fikade med brorsan på stan åt jag 1 äpple, 1 nektarin och 10 VV-lakritsar (0,5p). Totalt 20,5 points idag och stegräknaren visar aktningsvärda 11047 steg!

4 kommentarer:

Helen sa...

ah den såg smaaaaskig ut.. bra jobbat med stegen.. räknar du alla steg på en dag?
jag räknar bara när jag motionerar... kram

Anonym sa...

Hoppsan. Det där lät inte alls dumt. Måste testas... :) Älskar pizza men har blivit så intutad att det är dålig mat att jag törs knappt tänka orden pizza. Men nu kanske jag får ändra mig och testa "din" pizza.

KRAMIS

batgirl sa...

När man blir vrålhungrig när man tittar på bilden. Den ser jättegod ut!

Anonym sa...

Ser ut som du haft en bra dag.