fredag 28 januari 2011

Vecka 36

Shit, tänk att det bara är 3 veckor kvar... Snart har vi en liten bäbis här hemma, liksom - jag kan nästan inte fatta att det är sant!
Och på tal om vecka 36, så vill jag jättegärna ha boken på bilden - en otäck deckare om en gravid kvinna som försvinner under en semesterresa...

Idag har jag tagit det superlugnt, och nu ikväll är jag hyfsat uttråkad :-(
Jag lämnade ju Alva på dagis imorse och gick till affären, och sen har jag löst korsord och läst bok typ hela dagen...

Camilla var gullig och hämtade Alva på dagis idag och lämnade av henne här hemma sen - tack för hjälpen!

Förut försökte jag att skrubba bort fläckarna på suffletten, men det verkar vara en omöjlig uppgift :-(
Jag la den hur som helst i sköljmedel efteråt, så nu luktar den gott i alla fall!
Jag passade på att tvätta av överdraget till madrassen i vagnen också, så nu är vagnen så fräsch som jag kan få den... Typiskt nog så kom det upp en jättefin vagn på Blocket idag som jag skulle vilja ha, men jag har ju en nu...

Nu har M fixat lite fredagskäk - klyftpotatis, vegetarisk schnitzel och champinjonsås - och fast jag inte är hungrig så får jag försöka att äta lite; jag har sån fruktansvärd halsbränna idag också :-(

Imorgon väntar jobb mellan kl 10.15-16.15 och det känns helt okej (bara ryggen pallar med det) - jag har saknat mina fina arbetskamrater ;-)

Inga kommentarer: