onsdag 12 januari 2011

Ishalka...

Idag tog jag bilen till jobbet trots att det var isgata och flera centimeter nyfallen snö, och jag tycker att det är sååå fruktansvärt obehagligt att köra bil på vintern!!!
Det räcker med att bildäcket förlorar fästet i 1 sekund i snömodden för att jag ska bli helt hysteriskt rädd... Idag låg jag i 20-30 km/h både till och från jobbet, och jag var superspänd och orolig hela tiden...
Men det är ju liksom att välja mellan pest och kolera; GÅ till jobbet och ha jätteont i ryggen resten av dagen och kvällen eller ÅKA BIL och bli ett nervvrak på kuppen...

Nu gick det ju hur som helst bra, och imorgon tar M bilen så då behöver jag inte ens välja. Och när han tar bilen och dessutom jobbar i Falköping, så betyder det att han får hämta både mig och Alva - me like!
Det "värsta" är bara att jag börjar jobba kl 11.00 imorgon och Alva ska vara på sitt dagis redan kl 9.00 = julgransplundring, så dels missar vi våran sovmorgon och dels får jag 2 timmars slötid att slå ihjäl :-(

Nåja, nu ska jag hjälpa Alva med sitt pussel och sen är det dags att börja med maten; idag blir det vegetarisk kycklinggryta med ris.

Inga kommentarer: