tisdag 25 januari 2011

Antenatal-mottagningen

Nyss ringde jag till Antenatal-mottagningen på KSS och frågade om de hade glömt bort mig eftersom jag inte har fått någon tid för snittet än... Jag menar, snittet blev beviljat den 27 december och jag har fortfarande inte hört ett ljud från sjukhuset :-(
Sköterskan som jag pratade med sa att de hade en hög med kallelser som inte hade gått ut än p g a att de inte hade något "program" för de personerna än, och i den högen låg MIN kallelse!
Jag vet inte om man ska lugnas av det beskedet eller inte; hon sa att de kallelserna skulle skickas ut om några veckor (!)... Hmmm, okej - det är liksom bara tre veckor kvar till den 21 februari (som är sju dagar före BF)...

Usch, nu börjar jag bli orolig! Och jag läste i en gravidbok igår att förlossningen kan starta när som helst nu... Tänk om M är i Jönköping när det sätter igång... Och tänk om de inte hinner snitta...
Nää, jag vill inte ens tänka på det!!!

Nu ska jag fortsätta att möblera om i Alvas rum; tanken är att M ska flytta in dit för jag MÅSTE bli av med hans snarkningar... Och när bäbisen kommer är det nog skönast för både M och Alva att sova i ett annat rum!

Vi hörs lite senare!

Inga kommentarer: