fredag 21 januari 2011

Ny chipssort:

Double cheese and chili - hur gott låter inte det!?! Jag ÄLSKAR att prova nyheter som kommer ut i snacks- och godisväg, och ikväll blir det de här chipsen som hamnar i min mage... Där det för övrigt redan ligger en semla sedan tidigare idag - när jag kom ut till lunchrummet och skulle äta min mat möttes jag av ett helt flak med semlor från bageriet... Vem kan motstå det? Jo, Binabus såklart, men ingen annan ;-)

Snart kommer M hem från jobbet och då ska vi ha lite fredagsmys med thaimat, och chips till efterrätt; synd bara att de alltid visar sån skit på teven på fredagar - VEM gillar Let's dance, egentligen!?!

Imorgon ska vi hem till brorsan och hans tjej Sofia klockan 12.00 och äta smörgåstårta, för hon har tagit sin förskollärarexamen idag - GRATTIS SOFIA! Jag har hittat en jättefin present (som jag tyvärr inte kan visa här än eftersom hon läser bloggen;-), så jag hoppas att hon kommer att gilla den!
Efter firandet ska vi åka till vårat förråd och leta upp spjälsängen, och på söndag åker vi till Ikea och köper lite sängkläder o dyl...
Barnvagnen får vi se hur det går med - jag har ju som sagt en Brio på gång men vi har lite svårt för att få ihop en tid som passar för båda när jag kan komma och titta på den. Men jag hoppas att det kan bli av imorgon, för jag känner att det börjar bli lite brådis nu... Tänk om bäbisen kommer inatt liksom... Iiiiihhhhh.... Och sen måste man ju hinna köpa lite täcken och sånt till den också...
Hmm, det är mycket nu!
Men idag jobbade jag ju i alla fall sista dagen (förutom nästa lördag och söndag), så förhoppningsvis ska jag väl hinna fixa litegrann de kommande fyra veckorna...

Nu hörde jag M:s bil svänga in här på gården, så jag får avsluta nu :-(
Det var faktiskt riktigt kul att blogga nu ikväll, så det blir kanske ett inlägg till lite senare...
Hej så länge - och ha en bra fredagskväll om vi inte hörs igen!

4 kommentarer:

Anna sa...

Ikea på söndag! Får man skicka med dig en slant och få inköpt lite ljus? Bara om du inte tycker det blir jobbigt! Mina är helt slut... och jag älskar deras doftljus

Sabinas mammis.... sa...

men åååhhhh..vilken blogginlägg,jag som är på första veckan av en Modifastkur..;)

Chipsen har hamnat på "måste-köpa-listan"..får om inte annat sitta och dregglande titta på när Krille kommer att sätta i sig en HEL påse,de lät ju jättegott! =)

Jag tycker du ska unna dig att äta semla i år,nästa år kanske du väljer att INTE ta någon semla i Januari,vem vet ;)

Tittade efter dig igen när jag var på Maxihuset i går..men ingen Åse och nu lär jag nog inte få chansen att prata med dig på läänge..eftersom du nu bara har två dagar kvar att jobba..SKÖNT FÖR DIG!

Njut av Thaimaten,det hade jag gjort!

/kramis

Elin sa...

Chipsen=måste ha!!!

Sabina sa...

Ååh spännande! Va de smarrigt? Åååh, jag bara går å väntar på att bebis ska komma! :) tycker vi kan ta en fika i veckan om du vill å har tid :)