onsdag 26 januari 2011

Jag är uttråkad!!!

Usch, jag har egentligen MASSOR av tvätt som jag borde ta hand om, men jag ORKAR inte... Jag känner mig helt matt i kroppen idag! Jag orkade knappt sminka mig förut - det känns som att alla krafter har runnit ur mig...
Det kanske i och för sig beror på att jag inte har varit utanför dörren på två dagar - frisk luft, vad är det liksom?

Idag skiner solen ute - härligt! - men det är nästan -10 grader, så jag drar mig för att gå ut också...
Usch, jag MÅSTE verkligen ändra inställning lagom tills bäbisen kommer, för annars kommer jag att bli sittandes inomhus och antagligen deppa ihop fullständigt...

Nu när man inte går till jobbet varje dag så inser jag ju vilken betydelse jobbet har i ens liv - jag är ju ett med Ica Maxi, liksom... Hela min identitet bygger ju på att jag är kassörska och jobbar med människor; vad gör man när man inte jobbar!?!
Man borde ju passa på att göra massor av saker som man inte hinner med annars när man jobbar, men istället för att se alla möjligheter så stänger jag av och blir helt blasé :-(

*Gå ut på en promenad - boring...
*Gå fram till stan - nää, jag behöver inte handla något...
*Fixa saker här hemma - orkar inte...
*Åka och hälsa på någon - vill inte köra bil när det är halt...
*Gå till badhuset - baddräkten passar inte längre...
*Bjuda hem någon - då måste jag städa först...
*Baka - har ingen plats i frysen...

Typ såhär går mina funderingar, och då slutar det oftast med att jag ligger kvar i soffan och bara tycker att livet är allmänt jävla tråkigt!!!
I måndags och igår tyckte jag att det kändes helt okej att vara hemma, men idag känner jag mig helt off...
Imorgon ska Alva få gå till dagis i alla fall, och det är nog bra för mig att jag tvingas ut ur den här lägenheten!

Nää, nu är det snart dags att börja fundera på vad vi ska ha för lunch idag, och sen vill Alva visst hemskt gärna att vi bjuder hem hennes farmor på fika... Så får det bli!

Inga kommentarer: