lördag 15 januari 2011

Pappa/dotter-dag

Idag har Alva och M haft en riktig mysdag tillsammans - först åkte de till badhuset och plaskade i några timmar, sen åkte de till Kryddan och käkade lunch samt efterrätt (varm kladdkaka med glass), sen åkte de och köpte en ny pulka (de andra två är sönderåkta) och sen tog de en skön promenad i snöovädret. Och efter det kom de med bilen och hämtade mig på jobbet...

Själv har jag ju jobbat i över 9 timmar idag, och känner mig lite lagom seg i huvudet... Jag har haft så många sura och konstiga kunder idag; undrar om det beror på vädret/kylan/mörkret eller att folk knappt har några pengar kvar den här månaden!?! Ibland känner man ju för att vräka ur sig dagens sanning när någon kund snäser något spydigt åt en, men icke sa Nicke - Maxileendet finns där, ständigt påkopplat :-)

Imorgon jobbar jag mellan kl 10.30-17, och sen jobbar jag bara i sex dagar till innan min mammaledighet - det ska bli sååå skönt! Nu börjar det kännas tungt, trögt och omotiverat, och till och med kunder frågar om det inte är dags att sluta jobba snart...

Jag hoppas bara att jag får tiden för snittet snart också, så att det känns ÄNNU mera verkligt ;-)
Imorgon ska M (förhoppningsvis) leta fram spjälsängen i förrådet också, och till helgen som kommer blir det nog en sväng till Ikea för att handla en ny madrass till den, nya sängkläder m m...
Mysigt!
Och förhoppningsvis kör vi vägen förbi Tidaholm så att vi kan kolla på barnvagnen som vi eventuellt ska köpa av en gammal klasskompis till mig. En Brio -05...

Nej, nu svider det i ögonen av trötthet - vi hörs vidare imorgon!

1 kommentar:

Sabinas mammis sa...

Åh,vad BRA det är med "pappa-dotter-dag" ovärderligt för Alva och formar henne till en stark individ =)

Men lilla gumman,jobbar du än?? det kan inte vara lätt med den magen och extra vikten..Jag tittade efter dig härom kvällen när jag besökte Maxi men iom att jag inte såg dig så tog jag för givet att du hade slutat jobba..

skönt att det inte är så många dagar kvar då för jag tycker verkligen du behöver varva ner och mentalt förbereda dig att bli en två-barns-mamma..

Jag kommer ihåg när jag väntade Sabina,precis innan förlossning vilade jag så mycket jag bara kunde,passade på när Sandra hade sin "dotter-pappa-dag" och gud vad jag märkte att jag hade igen det när Sabina väl var född (hon fick kolik!! )

Var rädd om dig gumman!