tisdag 11 januari 2011

Vecka 34

Idag går jag in i vecka 34 och nu är det ju verkligen inte långt kvar... Bäbisen är fullt utvecklad (även om hans/hennes lungor kan behöva lite längre tid på sig i magen), och 99% av alla barn som föds i den här veckan brukar klara sig fin-fint; det känns tryggt!
Klockan 13.30 idag ska jag till MVC och kolla läget på mina värden samt bäbisens hjärtljud - spännande!
Uppdatering kommer i eftermiddag...

Och nu är det ju inte lång tid kvar på jobbet heller. Jag jobbar den här veckan ut samt nästa (plus en lördag-söndag), och sen är jag leeedig!!!
Med Alva började jag jobba igen efter ca 7 månader, men den här gången ska jag försöka att vara hemma lite längre och bara njuta av vara 2-barnsmamma och att ta dagen som den kommer...

Nu ska jag fixa till mig lite, och sen vet jag inte riktigt vad som händer innan besöket hos barnmorskan. Som vanligt har jag ju typ en skriven A4-sida med massor av saker som jag BORDE göra, men jag kanske skulle strunta i den och bara ta det lugnt ;-)
Tvättiden kl 13-20 kan jag dock inte undvara, men allt annat kan nog vänta en dag eller två... Jag ska ju trots allt jobba onsdag-torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag innan jag är ledig igen, så jag får nog försöka samla lite energi idag!

1 kommentar:

Moci sa...

Vad spännande med bebisen!! :)
Väntar på uppdateringen av hjärtljud osv.Vad tror du/ni att det blir för kön?