lördag 22 januari 2011

Lite mer förberedd nu...

Det blev ingen bilbarnstol idag för presentbutiken på KSS var stängd (de har öppet mån till fre kl 9-17.00), men däremot åkte vi ut till förrådet och letade upp spjälsängen, babysittern, matstolen samt våran Babybjörn bärsele. Och en kartong med kläder i stl 62/68 - resten av kläderna hade vi TYVÄRR kastat :-(

Efter att vi hade varit i förrådet åkte vi till Ica Maxi och handlade upp mitt presentkort på 500:- som jag fick i julklapp; vi köpte blöjor, tvättlappar, badolja, zinksalva, Dialonpuder, nappar, bomullspinnar, en nässug, amningskupor, en speldosa, ett 2-pack bodies med tillhörande mössa, våtservetter och en jätteskön fluffig filt till vagnen...

Efter shoppingen åkte vi till 2 rum & kök för att äta pizza, men efter bara några tuggor fick Alva frossa och började må illa, så vi lämnade henne hos hennes farmor innan vi själva åkte vidare till Tidaholm och tittade på barnvagnen. Och som ni ser på bilden så köpte vi den!
Själva vagnen och däcken verkar jättebra, men tyvärr var tyget ganska fläckigt - jag ska försöka att rengöra det med Galltvål eller liknande, så får vi se hur det blir...
Med tanke på att man inte använder liggdelen så länge, och att jag FÅR en sittvagn av en kompis om jag vill ha den, så tycker jag ändå att det var värt pengarna (1000 kr)... Nu kanske jag äntligen kan slita mig från Blocket på kvällarna ;-)

Imorgon åker vi till Ikea och inhandlar det sista (skötbord, skötbädd, madrass och sängkläder till spjälsängen), och sen är vi nog så redo som vi kan bli!!!

Ps: Alva mår redan bättre; jag har ingen aning om vad hon drabbades av för nån konstig baskilusk förut... Trodde ett tag att det var vinterkräksjukan på G, men det verkar inte så! Nåja, huvudsaken är att hon mår bättre, lilla gumman...

Inga kommentarer: