tisdag 11 januari 2011

Varför bryta ett vinnande koncept?

Det har nästan blivit en ritual/tradition för mig och Alva att stanna till och äta lunch på Sibylla efter våra MVC-besök, och det är ju faktiskt ganska mysigt att göra något speciellt tillsammans; det har liksom blivit våran grej!
Idag åt vi "bara" korv med mos, så vi unnade oss faktiskt efterrätt från Wienerbageriet också - Alva valde en chokladboll och jag tog en semla.
Alltså, Wienerbageriets semlor är ju lite kult här i stan och alla får något drömskt i blicken när man pratar om hur goda de är, MEN jag måste nog ändå vilja påstå att semlorna från vårt eget bageri på Ica Maxi är godare!!! Om man ÄLSKAR mandelmassa...och det gör jag! Hos oss får man jättemycket mandelmassa i semlorna, och det är ju så himla gott!
Bor ni i stan och inte har testat Lyx-semlorna på Ica Maxi (2-pack för 39:90), så kan jag varmt rekommendera er att köpa dem... Mums!

På MVC gick det jättebra!
Idag tog vi inte så många prover, men mitt blodtryck var 115/80 och bäbisens hjärtljud låg på 150.
Hmm, jag har glömt bort vilka värden det var som räknades till låga resp höga hjärtljud - jag har ju legat i intervallet 148-155 med den här bäbisen; högt eller lågt? Kille eller tjej?

Nu ska jag ta itu med disken från igår och sen är det dags att springa ner till tvättstugan igen...

1 kommentar:

Moci sa...

Jag har för mej att är det en flicka så är hjärtljuden högre....