fredag 14 januari 2011

Alva ringer till mormor...

I förmiddags när vi satt och väntade på bussen så ringde Alva upp till mormor i himlen... Hon mådde bra där uppe och det var varmt och skönt! Men Rex hade skadat foten på en vass grantopp :-(

Och Alva kan inte bara ringa till mormor på sin telefon; hon har en blogg i sin mobil också ;-)

Underbara unge!

Igår havererade vårt Internet här hemma, men idag funkar det igen som tur är! Alltså, man är ju verkligen helt handikappad utan nätet... Snacka om beroende!

Nu ikväll har vi käkat pizza från 2 rum & kök här hemma (Alva åt dock en macka istället), och nu sitter alla i soffan och häckar framför teven.
Jag är så seeeg...

Det var nog på gott och ont att jag somnade så tidigt igår - inatt vaknade jag kl 03.30 och låg vaken i 1 1/2 timma helt klarvaken :-(
Och det blev ju inte bättre av att M snarkade som en gris bredvid mig hela tiden... Inatt får han banne mej stoppa in den där "näsvidgaren" i snoken som jag köpte på Apoteket för några veckor sedan. Alternativt får han flytta sin säng till Alvas rum - jag MÅSTE få sova på nätterna!

Imorgon jobbar jag världens mastodontpass; kl 11-20.15, och medan jag roar mig på jobbet ska M och Alva åka till badhuset...

Nu ska jag läsa lite i min bok - hej så länge!

2 kommentarer:

Elin sa...

Men hur söt är hon inte!!?

Anna sa...

Ett tips för dig med snarkande sambo... det finns ett snarkspray på apoteket som är heeeelt fantastiskt... det funkar verkligen.. man sprayar 2 gånger i gommen och det smakar mint... numera sover jag gott och tyst om nätterna!