söndag 23 januari 2011

Hemma från Ikea



Sådär, nu har man kommit hem ifrån Ikea och är några tusenlappar fattigare... Men det var det värt, för det var så himla kul att strosa runt i Jönköping och nu har vi allt vi behöver (förutom skruvarna till spjälsängen; de hade inga på lager, så jag fick göra en beställning och förhoppningsvis kommer de hemskickade hit inom 1 vecka = 100 kr)...

Vi köpte:
*Sniglar skötbord 249:-
*Gullunge skötbädd 69:-
*Leka mobil 49:-
*Fabler spjälskydd 119:-
*Fabler kamrater sängkläder 129:-
*2-pack gröna dra-på-lakan 79:-
*Vyssa slöa madrass 299:-
*täcke till spjälsäng 79:-
*kudde till spjälsäng 39:-
*Lättsam badbalja 69:-
*2 st Tupplur rullgardin 299:-/st
*skruv- och plugglåda 79:-

...samt 2 förpackningar värmeljus, en limegrön termos och bakformar.
Plus att jag fick en beställning på 6 stycken Tindra doftljus á 19:-/st innan vi åkte, så de är också med i påsen (vi hörs om dem i veckan, Anna ;-)

Inne på A6 lyckades jag hålla lite hårdare i plånboken, men det slank ändå med en Hello Kitty-klänning (99:-) och hårspännen (29:90) till Alva, 2-pack amningstoppar till mig (249:-) samt ett 3-pack strumpor (39:50), en mössa (29:50) samt tossor (39:50) till bäbisen...

Utöver detta käkade vi på McDonald´s, tankade och köpte en liten tack-för-lånet-av-bilen-present till brorsan, så jag tror att vi landade någonstans på 3000 kronor idag... Puh!











1 kommentar:

Anna sa...

Ni verkar haft en urmysig dag! Tack så mycket och visst gör vi det.... kan redan känna doften....
Kramis