onsdag 19 januari 2011

Teckna försäkring

Nu har jag varit ute på nätet och tecknat en Mamma/barn-försäkring hos Trygg&Hansa (jag har Alvas barnförsäkring där sedan tidigare), och medan jag ändå var i farten så gick jag ut på Försäkringskassans hemsida också och anmälde mig till en infoträff om föräldrapenning den 2 februari kl 15-16.30. Det har säkert ändrats massor sedan Alva var liten (jag vet att de t ex har ändrat villkoren för pappadagarna), så det är väl lika bra att hålla sig uppdaterad...

Alltså, den här gången är jag så sjukt oengagerad och seg - herregud, jag har inte ens fixat vagn, skötbord och spjälsäng än... Jag får liksom inte tummen ur av någon anledning! Och ändå så kan ju bäbisen faktiskt bestämma sig för att komma ut typ inatt...

Nää, nu måste det hända nåt här - både jag och Alva klättrar på väggarna och är fruktansvärt uttråkade! Det får nog bli en liten promenad runt kvarteret så att vi får lite frisk luft ;-)

1 kommentar:

Barnförsäkring sa...

Av vilken anledning valde du TryggHansa för din barnförsäkring, var det priset? Intressant att veta. Tack