söndag 9 januari 2011

Alva med flätor

Nu ikväll ville Alva ha håret flätat efter badet, och så här blev resultatet :-)
Nu ligger hon skönt i sin säng och kollar på Fifi-filmen, medan M jobbar och jag sitter i soffan och kollar på teven.
Jag funderar på om jag ska läsa lite i min bok som jag började på häromdagen ("Jag ska fånga en ängel") eller om jag ska välja någon av mina nya tidningar; Mama eller Amelia!?!

Bäbisen i magen buffar för fullt just nu - jag drack ett stort glas med iskallt vatten nyss, och det reagerar han/hon på direkt ;-)
Det börjar väl att bli rejält trångt därinne också - idag är det bara 50 dagar kvar (minus 1 vecka, i och med snittet)...
Jag har nog levt lite i förnekelse fram tills nu, för det är först typ sen förra veckan som jag har börjat att planera och strukturera och inse att vi faktiskt "får" en liten bäbis till familjen om inte alltför många dagar...
Jag är sååå nyfiken på vad det blir!!!
Både jag och M misstänker att det kanske kan bli en liten kille den här gången, men Alva är orubblig i sin övertygelse om att det blir en tjej ;-)

2 kommentarer:

Anna sa...

Vi var helt säkra på att Gustav skulle vara en tjej... vi visste vad hon skulle heta oxå.... men en Gustav blev det!

Helen sa...

sötare alva finns nog inte..
oj ni har lite att dona med då för det är ju inte långt kvar.. stor kram ..