söndag 9 januari 2011

Fin bil!!!


Efter att ha spenderat X antal timmar framför datorn igår kväll igen, så hittade jag den här fina bilen! Tyvärr finns den på Hedin Bil i Trollhättan, och dit åker man ju inte bara hur som helst...
Det är en Kia Ceed 1,6 EX -07 som har gått 7274 mil, och kostar 109.000:-
Eller rättare sagt; bilfirman har satt priset till den summan, men om man går ut och gör en värdering på di.se så är värdet hos en bilfirma uppskattat till ca 83.000:-

Info:
*en ägare
*komplett ifylld servicebok
*AC
*airbag förare och passagerare
*antisladd-system
*antispinn
*CD-stereo
*elhissar fram och bak
*elspeglar
*fjärrstyrt centrallås
*färddator
*LM-fälgar
*multifunktionsratt
*stolsvärme fram
*yttertemperatur-mätare

MEN jag har samtidigt bestämt mig för att lägga ner det här med bilar - det har verkligen inte högsta prioritet för oss just nu!
Det vi först och främst behöver just nu är en BARNVAGN, på andra plats kommer NYTT BOENDE och på tredje plats lite smått och gott som skötbord, bilbarnstol m m...

Nytt boende kommer egentligen på delad förstaplats, för nu har våran granne drabbats av vårkänslor eller nåt, för stereon går ganska högt lite titt som tätt... Tidigare har jag absolut inte störts av det (fast det kanske beror på att hon aldrig har spelat musik högt förut), men nu tycker jag faktiskt att det är lite irriterande att höra det där dunka-dunka-basljudet genom väggarna när man sitter och tittar på teve.
Dessutom verkar våra andra grannar (ett par) inte vara bästa vänner med varandra direkt, och det känns lite för intimt att höra deras gräl genom väggarna...

Nja, det allra skönaste vore nog att hitta något eget...
Så nu har vi tagit ett första steg på vägen och lagt ut en annons på Blocket. Där söker vi ett hus eller ett radhus att HYRA i Skövde kommun, och trots att det känns helt omöjligt att få tag på ett, så gör vi ju ett försök i alla fall...
Samtidigt så har ju Skövdebostäder ett par kedjehus till uthyrning, och fast det är några års väntetid på dem så har jag lagt in en intresseanmälan där - jag kan absolut tänka mig att betala lite mer för att få hyra ett kedjehus/radhus istället för att köpa ett eget!

Så här fina är radhusen i området Källtorp:

Nu är det dags för mig att snygga till mig lite, för snart kommer M med våran nylagade bil (jippie!), och då ska vi åka ut och göra stan ;-)
Eller rättare sagt, vi ska ut och njuta av att ha en bil att åka i och så ska vi åka till Ö&B och fylla på med lite tvättmedel, toapapper o dyl.

Ha en fin söndag, gott folk!

Inga kommentarer: