måndag 17 januari 2011

En galning på Ica Maxi idag...

Visserligen var det ingen självmordsbombare i farten, men shit vad rädd jag blev på jobbet förut!
Jag hade precis varit ute på en 15-minuters rast och kom tillbaka till kassan, och då säger en kollega till mig: "Såg du mannen som gick här ute i gallerian med en megafon och skrek att han ville döda folk förut"!
(...) What the fuck - jag blev livrädd!
Som tur var så såg jag ingenting själv, men jag kastade mig på telefonen och ringde våran säkerhetsansvarige, och medan han kom ut och kollade läget så anslöt polisen.
En kort stund efter det slutade jag och gick och bytte om, och när jag kom ut igen så fick jag reda på att polisen hade tagit med sig galningen...

Jag började gå mot parkeringsgaraget och då fick jag se en svart stor bag som låg på en bänk utanför Hemtex... Vad tror ni att jag associerade den till? Ledtråd: bomber och granater...
Och det var inte en enda människa i närheten som gjorde anspråk på den! Jag blev helt hispig igen och ringde till jobbet för att berätta om väskan, men precis då kom det en liten kille i 13-årsåldern och hämtade upp väskan och gick in på Siba...
Puh, vilken pärs!

Helt ärligt så höll jag på att börja lipa ett tag där i kassan och jag fick upp alla möjliga konstiga och otäcka scenarion i huvudet... Typiskt mig, men ändå...
Alltså, jag HATAR människor som får mig att bli rädd! Vad faan ger honom rätten att gå runt där och skrämma slag på folk?
Enligt min kollega hade han helskägg, var 24 år och kom från Pakistan (fråga mig inte hur hon fick reda på det!?!), och att det första man tänker på i det läget är en självmordsbombare är väl inte så konstigt?
Usch, jag tycker att det är så fruktansvärt obehagligt när nåt sånt här händer...

2 kommentarer:

Cathrine sa...

Fy vad hemskt!!

Elin sa...

Usch så läskigt!!