tisdag 11 januari 2011

På gränsen...

Jaa, nu är det precis på gränsen att jag får på mig vinterjackan och kan dra upp dragkedjan... Ibland går det inte alls, och ibland lyckas jag stänga den om jag typ kränger till med ryggen och vinklar tyget litegrann.
Illa!
Och jag är dessutom för snål för att köpa en större jacka nu när det är så kort tid kvar...

Nu ikväll har vi tagit det väääldigt lugnt och fint! När M kom hem från jobbet gick han och Alva ut och åkte tefat/pulka medan jag fixade till middagen; ris, vegetarisk schnitzel och gräddsås till M och Alva, samt ris och fläskytterfilegryta med champinjoner till mig, och sen har vi häckat framför teven. Och tvättat. Och hängt tvätt. Och diskat.

Nu har jag precis gått och lagt mig, och bäbisen lever rövare i magen ;-)
Det är så häftigt att känna rörelserna därinne - magiskt på något sätt!
Imorgon jobbar jag kl 9.45-14.15 och jag kan inte bestämma mig för om jag ska ta bilen eller inte!?! Jag vill ju väldigt gärna slippa att gå, men samtidigt är jag ju så fruktansvärt nojjig för ishalkan...
Ja ja, vi får se hur det känns imorgon.
Godnatt allihopa!

2 kommentarer:

Sabinas mammis... sa...

oj,oj,oj Vad stooor magen är nu..hi hi h..Gulligt!♥

Ta bilen,ta inga risker i halkan nu..Var rädd om dig! ♥

Sabina sa...

Meen va mysigt!!:D jag säger som mamma! Du slipper ju inte halkan för att du går you know.
Fått ett datum för snittet än?