onsdag 29 december 2010

Sovdags...

Åh, jag höll på att somna i soffan nyss, så nu har jag avancerat vidare in till sängen... När jag gick ut i köket för att säga godnatt till M så satt han framför datorn och letade efter hus/radhus; han har drabbats av den årliga "lägenhetspaniken" igen och vill bara flytta härifrån till något eget!
Jag börjar faktiskt känna lite så jag också, även om jag inte känner någon panik direkt; jag har inte några problem med att höra röster eller steg från grannen ovanför... Men det skulle ju såklart vara jätteskönt att ha något eget! Och något större!

Jag berättade att M fyller år idag, va?
När jag kom hem från jobbet bjöd jag honom på middag - Felix potatisgratäng (ingen hit, direkt), vegetarisk schnitzel och avokadosallad. Och päroncider.
Och en Prinsesstårt-längd till efterrätt!
Sen fick han öppna presenterna - ett underställ, en svart kofta och ett par skor. Och en teckning från Alva.
Han blev supernöjd!

Imorgon jobbar han hemifrån igen, men börjar dagen med att besiktiga bilen redan kl 06.50 och sen skjutsar han mig och Alva till jobb och dagis - nice!

Nu ska jag sova... Godnatt!

Inga kommentarer: