fredag 3 december 2010

Egoist!?!

Som många av er vet om så drabbas jag av migrän lite titt som tätt, och eftersom jag bara får äta Alvedon nu för tiden så har jag alltid ett lager hemma för säkerhets skull, för jag får verkligen panik om de skulle ta slut...
Nu ikväll ville M ta en av mina tabletter och jag hade bara 2 kvar (vid ett migränanfall MÅSTE jag ha två stycken, för annars hjälper de inte), och det tyckte M var fruktansvärt egoistiskt!!!
Till saken hör att han mycket väl vet om att jag vill ha mina tabletter ifred, så därför har han haft egna Ipren medan jag har köpt Alvedon.

Jag VET - jag är ett kontrollfreak - men ska man straffas för det?

Självklart fick han ta tabletten, men jag stör mig som faan på att han stör sig på att jag blev irriterad...
Jag menar, OM jag får migrän inatt så har jag ingen som helst möjlighet att stävja anfallet p g a att M är så jävla oansvarig och noll förutseende (han tog sin sista egna tablett imorse, men köpte inga nya fast han var och handlade förut)...
Han spottar och spyr på min besatthet av kontroll, men om jag inte hade haft en buffert av värktabletter så hade han ju ändå fått klara sig utan ikväll, för han själv ser ju inte till att det finns hemma...
Självklart delar jag gärna med mig av det jag har, men jag HATAR att göra det på bekostnad av mig själv (hade jag haft en hel kartong hade det ju inte ens varit något att diskutera) och jag HATAR när andra människor tar mig för givet!!!

Grrrrr, vad irriterad jag är!!!

Inga kommentarer: