fredag 10 december 2010

1. PRESENTATION AV MIG!

Jag föddes den 8 november 1976.
När jag var 2,5 år fick jag en lillebror (fina Glenn) och strax därefter skiljde sig mina föräldrar.
Efter det har jag fått ytterligare två fina småbröder - Jimmy och Christian.

Jag har pluggat mycket under åren (innehar bl a en fil.kand i sociologi), och tyvärr inte jobbat på så många olika ställen - jag har jobbat som servitris, bibliotikarie och expedit (på Pressbyrån och Ica Maxi).

I min ungdom var jag en väldigt arg och politisk feminist och vegetarian ;-)

I oktober år 2000 träffade jag M, och exakt på dagen 5 år senare förlovade vi oss. Den 25 april år 2006 föddes vårt kärleksbarn Alva, och snart utökar vi familjen med en liten medlem till...

Jag kan inte påstå att jag har några speciella fritidsintressen, men jag ÄLSKAR att läsa böcker, lösa korsord, baka, blogga samt att fotografera.

För snart två år sedan slogs mitt liv i spillror när min älskade mamma gick bort i en hjärnblödning, och den förlusten försöker jag fortfarande att bearbeta varje dag...det går sådär :-(

Jag har ett extremt bekräftelsebehov och jag är ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna...
= FRÖKEN DUKTIG!!! (på gott och ont)...

Jag är ganska lat och bekväm, men samtidigt finns det en stor dos av jävlaranamma inom mig - om jag verkligen har bestämt mig för något så ser jag till att genomföra det...

Som många av er vet om är jag en ständig jojo-bantare, men jag hoppas att jag har kraften att lägga av med de där dumheterna nu när jag snart blir 2-barnsmamma; man vill ju vara en bra förebild!

Inga kommentarer: