torsdag 9 december 2010

Halsbränna :-(

Shit, vilken halsbränna jag har haft hela eftermiddagen och kvällen... Jag har tagit Novalucol i två omgångar, men det känns inte som att det hjälper idag; det känns som att jag ska behöva gå och spy typ var 20:e minut :-(
Jätteobehagligt!

Tidigare idag ringde M till vårdcentralen för att kolla upp sin huvud- och nackvärk, och sköterskan trodde att han hade en inflammation i kroppen som uppkom efter frossan, så nu går han på dubbel dos av Voltaren och Alvedon. Värken släppte lite nu under kvällen, så jag hoppas att det håller i sig tills imorgon - nu har han mått skit i en hel vecka...

På tal om att må skit så var jag så aaaarg på jobbet imorse!!!
Jag har ju blivit lovad kassatider p g a min foglossning, men idag fick jag ändå jobba stående i förbutiken i 4 timmar (!)... Och första Posten-kunden som kom skulle hämta ut ett paket som vägde "endast" 19,1 kg...
Jag visste att jag skulle få vara där mellan kl 6-9, för den tiden kunde de inte ersätta, men sen när jag skulle bli avbytt så kom det ingen! Då visade det sig att den tjejen var hemma för vård av barn, men hennes tid hade de missat helt att ersätta, så det fanns ingen som kunde byta med mig!!!
Jag blev rosenrasande...
Klockan 10.00 kom i alla fall min kollega, och då gick jag direkt och satte mig i kassan. Men då var det ju redan för sent - jag har haft JÄTTEONT i ryggen hela kvällen :-(

Jag är FÖR dum-snäll, helt enkelt! Det är ju bara jag själv som drabbas när jag ska vara så jävla duktig hela tiden... Jag MÅSTE bli bättre på att säga nej - mitt nyårslöfte, kanske?

Inga kommentarer: