söndag 12 december 2010

3. MINA FÖRÄLDRAR!

Min mamma heter Birgitta och min pappa heter Kjell. De gifte sig år 1976 och skiljde sig fyra år senare.
Pappa har bott kvar i Mariestad ända sedan dess, och han träffade efter ett tag en ny kvinna - Marita. De bodde ihop tills för några år sedan, och nu finns hon ganska långt ute i periferin i min värld.

Min mamma flyttade efter skilsmässan till Skövde och träffade efter några år sin stora kärlek Anders (här på bloggen även kallad "farsan").
Och han har verkligen ställt upp och varit som en riktig pappa för mig under alla år!

Som de allra flesta läsare redan vet vid det här laget så gick min mamma bort i en hjärnblödning för snart två år sedan :-(
Många döttrar som får egna barn säger ofta att de minsann inte ska bli som sin egen morsa vad gäller barnuppfostran och liknande, men jag säger precis tvärtom - jag ska göra ALLT jag kan för att bli så lik min mamma som möjligt!!!
Min mamma är min stora idol och förebild, och jag älskar henne över allt annat...

Mamma, jag saknar dig!

Inga kommentarer: