onsdag 29 december 2010

20. DET HÄR GÖR MIG UPPRÖRD!

Oj, det här inlägget kan ju bli nästan lika långt som det om politik... Jag har väldigt lätt för att bli upprörd över saker och ting, och stör mig på saker väldigt ofta!

Oftast är det väl människors dumhet som upprör; folk som förstör både för sig själva och andra genom sitt sätt att vara...
När jag var yngre kunde jag bli upprörd för saker som inte rör mig i ryggen idag, och samtidigt har jag nog blivit bättre på att sålla bort saker i mitt undermedvetna; man orkar liksom inte bli upprörd över allt och inget längre, för det tar så mycket energi...

Det som gör mig mest upprörd är helt klart när barn far illa! Jag kan bli helt knäckt när jag tänker på att vissa barn är rädda och känner sig ensamma när de är hemma hos sina föräldrar (som ska älska dem och få dem att känna sig trygga och omhändertagna)... Det kan vara föräldrar som super eller knarkar, misshandlar barnen, aldrig kramar dem eller utsätter dem för sexuella övergrepp!!! Hemska tanke...

Jag blir upprörd över inkomstklyftorna både här och i andra länder också; att vissa inte har råd med mat på bordet medan andra äger både 7 bilar och några lägenheter här och där... Orättvist!

Jag blir upprörd över att folk mobbar och misshandlar varandra, och är allmänt elaka och ondsinta!

Jag blir upprörd över att det inte är förbjudet med tidelag (sex med djur!), att folk vill legalisera prostitution, att inga politiker tar tag i problemet med dagens äldrevård, att folk misshandlar och vanvårdar oskyldiga husdjur, att så många våldtäktsmän frikänns, att folk med pengar kan gå före i vårdkön och överallt annars också p g a att typ ALLT privatiseras m m..

Hmm, det finns faktiskt väldigt mycket att bli upprörd över i dagens samhälle!!! Mycket orättvisor finns det... Och dumma människor!!!

Inga kommentarer: