torsdag 2 december 2010

Dop


Igår damp det ner en inbjudan till ett dop i brevlådan, och jag tycker att det är så himla tråkigt att behöva tacka nej till såna saker! Det är min kusin Malin som ska döpa sin lille son Edwin lördagen den 18 december, och TYVÄRR är det min jobbhelg!!!
Dessutom jobbar jag ett långt pass (kl 11.45-20), vilket innebär 8 timmars arbete med 100% OB-tillägg (som jag bara inte har råd att tacka nej till... och även om jag hade haft råd, så är det ju inte sådär superlätt att få igenom en ledighet en lördag på Ica när det handlar om veckan innan julafton)...
Alla människor i hela Skaraborg tycks åka in till Elins Esplanad med mantrat "shopping shopping shopping" malandes i huvudet med start redan förra veckan... Det blir säkert ett nytt omsättningsrekord för julhandeln i år igen!
(Och det är ju vi kassörskor självklart tacksamma för! Mycket shopping = många jobbtimmar = fet lön = mera shopping :-)

Snart är det dags att ge sig iväg till jobb och dagis igen - ni ska veta att det är SUPERJOBBIGT att traska hela vägen fram och tillbaka... Även om jag är jättetacksam för att jag har fått mer timmar i kassan och således får möjlighet att sitta ner och jobba på dagarna, så förtas den glädjen lite av att jag ändå får så himla ont i ryggen/magen av att GÅ till och från jobbet...
Ett tag var jag inne på att börja ta bussen, men de har ju snålat in så på busshållsplatserna, så det blir ändå skitlångt att gå från den närmaste hållplatsen.
Igår ringde "farsan" och frågade om jag ville ha skjuts hem; TYVÄRR ringde han ungefär 40 minuter för sent, så jag var typ 3 steg hemifrån när jag svarade i telefonen :-(
Men det är ju tanken som räknas... TACK SÅ MYCKET, ANDERS!!!

Inga kommentarer: