söndag 26 december 2010

17. MITT FAVORITMINNE

Något som jag ofta tänker tillbaka på är den sommaren när jag och M bilade runt på Österlen. Jag kommer inte ihåg exakt vilket år det var, men jag tror att det var sommaren -02 eller -03...
Vi hade lånat en bil (en röd gammal Volvo kombi) av en fd kollega till M, och fällde sätena och sov i bagageutrymmet på nätterna.
Vi hade inga som helst mål eller planer, utan vid varje korsning fick slumpen avgöra om vi skulle åka åt höger eller vänster - den sommaren är lika med FRIHET för mig!

Och vi upplevde så otroligt mycket vackra platser; Brösarps backar, Tykarpsgrottorna, Glimmingehus, Ales stenar, nationalparken Stenshuvud, Falsterbo/Skanör, Kiviks marknad och FORSAKAR (en urmysig bokskog med ett vattenfall - vi åkte tillbaka dit år 2005 och förlovade oss)...

Vi levde verkligen bara för stunden, och det är utan tvekan den bästa sommaren i hela mitt liv!!! Ett vackert minne och en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma...

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: