tisdag 28 december 2010

Morgonmys

Alva myser med sin nya Skrållandocka i soffan framför barnprogrammen, och jag har precis ätit frukost och läst SLA - det är helt underbart att ha en dagstidning igen!

Idag är jag ledig och har ingenting speciellt inbokat i kalendern... Jag har visserligen tvättid i eftermiddag och räkningar som ska betalas, men jag har inga jobbiga måsten och det är skönt!
Jag BORDE verkligen sortera/hänga in våra rena kläder som ligger i en hög i Alvas rum samt städa/rensa ur skafferiet, men vi får väl se hur pass mycket motivation som infinner sig under dagen... Det är ju trots allt min LEDIGA dag!!!

Igår åkte M iväg och hämtade våran lagade bil, så nu står den lilla Punton på parkeringen här ute igen... Han hade både tankat och fyllt i luft i däcken, men vi får se om det blir någon premiärtur för min del idag - usch, jag gillar verkligen inte att köra bil när det är snöigt och halt!

Hur som helst så ska jag hoppa in i duschen nu, och sen får vi se vad som händer under dagen...

Inga kommentarer: