fredag 31 december 2010

22. MINA NYÅRSLÖFTEN!

Det här är nog första nyårsaftonen på säkert 10 år som jag INTE har som nyårslöfte att gå ner i vikt... Tragiskt, men sant!
I år ska mina nyårslöften inte handla om utseendet alls... Eller jo förresten, ett löfte ger jag mig själv - jag ska INTE klippa mig i axelkort page någon mer gång! Jag fattar inte att jag aldrig lär mig att jag ser tjockare ut i den frisyren...

Under år 2011 kommer jag självklart att ha en massa extrakilon på min kropp p g a graviditeten, men jag ska INTE hetsa fram någonting och jag ska INTE göra om misstaget att fullständigt hänge mig åt någon speciell diet! Jag ska äta gott och röra på mig, helt enkelt...

Ett annat nyårslöfte är att jag ska sluta upp med att vara så jävla bekväm!!! Jag kan liksom tacka nej till roliga saker bara för att jag hellre vill ligga hemma i soffan och läsa en bok... Och så klagar jag på att jag har så få vänner och att det inte händer något kul i mitt liv!

Jag är inte så mycket för nyårslöften egentligen, utan jag tycker att man ska göra det bästa av livet varje dag och försöka att må bra!

Carpe Diem!
Memento Vivere!

Inga kommentarer: