måndag 13 december 2010

Lucia-firande

Nu har vi precis kommit hem ifrån Alvas lucia-firande på dagis, och det var jättefint och mysigt!
Efter sångerna bjöds det på skinksmörgås med rödbetssallad och kaffe/te/saft, och sedan fick vi lussekatter och pepparkakor som barnen och fröknarna hade bakat förra veckan.

Alva var såklart jättefin i sin lucia-skrud, men man märker att hon fortfarande är tagen efter incidenten i helgen; hon fikade ingenting och satt i M:s knä hela tiden medan de andra barnen stojade runt...
Hon får gå till dagis imorgon, men om hon inte orkar med att vara där en hel dag så får jag hämta henne tidigare; jag jobbar kl 07.45-15.30.

För tillfället sitter M och Alva och spelar ett Dora-spel på vårt Playstation, och jag ska nog lägga mig i ett varmt bad innan jag går och lägger mig.
Huvudvärken släppte vid 15.30- tiden ungefär, men jag känner mig fortfarande helt mörbultad :-(

Inga kommentarer: