torsdag 30 december 2010

Nytt eller begagnat!?!

Idag kom M och hämtade mig på jobbet och sen åkte vi vidare och hämtade Alva på dagis. Efter det åkte vi till Babyproffsen och kikade på barnvagnar, men nu kan jag inte bestämma mig för om vi ska köpa en ny eller försöka hitta en begagnad...
Alltså, om jag hittar en begagnad i fint skick och till ett hyfsat pris så har jag inget emot att den inte är ny, men det värsta med att köpa en begagnad är ju att man inte får någon som helst garanti!
Samtidigt är det ju svindyrt med barnvagnar!!!
Så OM det blir en ny, så blir det nog en Babytravel Grizzly (som på bilden) - den har fått bra omdömen i olika tester och kostar "bara" 2.995:-.
Hmm, vi får se vad det blir; det är ju ingen panik riktigt än...

Jag var förresten inne på ekonomikontoret på jobbet idag och kollade lite hur många semesterdagar jag har att ta ut o s v, och efter att ha räknat lite på det nu ikväll så kan jag nog klara mig på att jobba sista dagen fredagen den 21 januari... Det betyder att jag kan vara ledig i en hel månad innan BF bara genom att ta bort vissa tider och ta ut semesterdagar - jag behöver inte ta ut en enda mammadag innan...
För att inte förlora för mycket pengar på detta tänkte jag dock jobba lördagen den 29/1 och söndagen den 30/1 också p g a OB-tillägget på helger ;-)

Åh, vad det ska bli skönt att få vara mammaledig!!!

Inga kommentarer: