söndag 26 december 2010

Slappardag!

Idag går det inte i många knop här hemma, och det är så himla skönt!
Inatt sov jag nästan ingenting (först vaknade jag när M kom hem från en kompis strax innan kl 00.00, sen vaknade jag kl 01.10 av någon (?) anledning, sen vaknade jag kl 03.20 av att någon fyllekaja stod och vrålade efter någon på gatan här utanför och slutligen blev jag väckt kl 06.30 av en pigg Alva som ville gå upp och leka; henne fick jag dock att somna om tills kl 08.45), så jag har precis sovit i 1 timma...
Innan dess satt jag vid köksbordet och läste i senaste Amelia i ca 1 timma medan Alva lekte med PlayDoh i sitt nya minikök. M slappar också; han ligger i soffan och läser en bok.

Om en stund kommer M:s bror hit och hämtar honom, och så åker de till Oriental Palace och köper hem mat; vegetariskt! Och Alva får INGET kycklingspett, utan jag ska fixa makaroner och klippt prinskorv till henne.

Dagen fortsätter nog i den här andan, men OM jag orkar så ska jag försöka få tummen ur och rensa i skafferiet - det ser ut som ett bombnedslag därinne!
Och imorgon ringer väckarklockan kl 05.40, för då är det dags för jobb igen :-(

Inga kommentarer: