fredag 17 december 2010

8. MINA AMBITIONER

Ambition = "medveten inriktning på att nå ett mål" (enl. Nationalencyklopedien)

Usch, vilka svåra punkter jag har på min lista!
När jag och M bråkar emellanåt så brukar han alltid anklaga mig för att inte ha några mål i livet, utan han hävdar att jag är för bekväm för mitt eget bästa och bara låter dagarna gå mig förbi...
Och tragiskt nog så stämmer det ganska bra!

När jag var yngre hade jag massor av mål och ideer med mitt liv, men de har liksom försvunnit :-(
Jag var jätteengagerad i politiska frågor (främst feminism, vegetarianism och anarkism typ), jag studerade på flera olika högskolor och universitet, jag skrev insändare om kvinnovåld m m, jag ville hitta ett bra jobb där jag trivdes och kunde utvecklas, och jag ville bilda familj såklart!

Och vad har hänt sedan dess?
Jo, jag har ett jobb som jag har trivts på fram till dags datum (dock med noll chanser till utveckling) och jag har en familj, men där tar det liksom slut...
Jag har inga mer mål i livet!!!

Jo, jag har förresten en dröm och det är att någon dag få bo i ett radhus på en gata med massor av barn och trevliga vuxna som man kan umgås med!

Egentligen är nog min enda uttalade ambition i livet att vara en bra mamma!

Men mitt nyårslöfte ska bli att komma på några fler mål med livet, så att man känner att man verkligen har något att leva för... Så att man inte varje kväll går och lägger sig tidigt för att man längtar efter en ny dag...

Min ambition är att hitta fler ambitioner...
Skickat från min iPhone

Inga kommentarer: