torsdag 16 december 2010

Kaffe-abstinens

Idag vaknade jag utan huvudvärk och det kändes nästan som ett Hallelujah-moment! Alltså, finns det något värre än huvudvärk?
Jag är helt övertygad om att migränanfallet i måndags berodde på kaffeabstinens! Jag är nästan lika säker på att min dåsighet och huvudvärken i tisdags också berodde på kaffet, och nu börjar jag fundera på om kräkningarna också berodde på det!?! Jag har ju liksom inte varit sjuk på något annat sätt...
Jag läste på Internet att kaffeabstinens brukar hålla i sig i 3-7 dagar samt orsaka svår huvudvärk, och med tanke på att jag bedövade huvudvärken med 6 Alvedon i måndags och 3 Alvedon i tisdags, så kanske den tog sig utlopp i kräkningarna senare på natten... Är det långsökt?
När folk avvänjer sig från sprit och droger så blir de ju vrak, så det kanske är samma sak med koffein? Jag har ju trots allt bjudit min kropp och hjärna på kaffe varje dag i mer än 15 år...

Inga kommentarer: