torsdag 24 september 2009

Ytterligare en matbild :-)

Jag är ju verkligen grym på att laga mat, alltså! Både maten igår och idag smakade ljuvligt!
Idag stekte jag wokgrönsaker, quornstrimlor, champinjoner och böngroddar. Kryddade med salt, vitpeppar, vitlök och soja. Blandade i 1 dl kräftstjärtar, edamebönor och Milda mat 4%, och serverade med kokt ris. Och Cola zero, förstås :-)

Förut fick jag hämta Alva tidigare på dagis, för de ringde och sa att hon inte mådde bra... Min stackars lilla skrutta har över 38° feber och jättejobbig hosta...
Hon har fått en glass och lite saft, så hon mår ju hyfsat okej nu, men jag tycker så synd om henne. Hon ligger här bredvid mig i soffan och tittar på Pippi Långstrump, och imorgon får M vara hemma med henne.
Dels så har jag MASSOR att göra på jobbet nu och känner att jag inte kan vara hemma, och dels tycker ju M att det är skönt att slippa åka till jobbet. Perfekt!

Inga kommentarer: