onsdag 23 september 2009

Vegetarisk "kyckling"-gryta med wokgrönsaker, kokt matvete och morotsstavar(5,5p)

Åh, vilken god middag jag har ätit idag (se ovan); "kyckling"-bitarna är ett nytt påfund från Hälsans kök och de var riktigt goda...
Jag stekte bitarna tillsammans med en stor burk champinjoner, tillsatte en burk wokgrönsaker, soja och en tetra Milda mat 4%, och kryddade med salt, vitpeppar och vitlökspulver.
Serverade grytan tillsammans med kokt matvete och morotsstavar.
Jättegott!!!

Förut när jag kom hem från jobbet låg min nya stegräknare och väntade på mig i brevlådan - det kallar jag service; jag beställde den igår och fick den idag!
Kan varmt rekommendera sidan stegraknare.se.
Beställde även min förra stegräknare därifrån, och om jag inte minns helt fel så var leveransen på den också bara 1 eller 2 dagar.
Jag har tyvärr inte invigt den nya räknaren än, men räknar med att göra det imorgon.

Det här har jag ätit idag (19p):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, skinka, saltgurka och tomat (4p)
Mellanmål: 2 päron, kaffe
Lunch: quornpaj (8,5p)
Middag: "kyckling"-gryta, 1 1/2 dl kokt matvete och morotsstavar (5,5p)
Kväll: 1/2 liter popcorn, Cola zero (1p)
Övrigt: en kopp citronte i höstrusket...

Åh, jag sitter här i sängen med datorn i knäet och håller tummarna för att jag inte är sjuk imorgon när jag vaknar.
Alva är jättehostig och snorig, och förut när M kom hem berättade han att han också började bli förkyld...
Jag har så himla mycket att göra på jobbet nu, så jag har verkligen inte tid att bli sjuk och vara hemma - som tur är så tycker M att det är skönt att slippa åka till jobbet, så om Alva blir sjukare och måste vara hemma så vet jag att han mer än gärna stannar hemma med henne.

Nu är klockan nio och jag är faktiskt ganska trött...
Mobilen ringer imorgon klockan 07.15, men jag tror nog att jag ska försöka hålla mig vaken och kolla på Män som hatar kvinnor..

Ha en trevlig kväll allihopa och sov så gott inatt!

1 kommentar:

Milla sa...

Hej! Ser att det går bra med maten för dig ;) Härligt!
Tänkte fråga för jag har för mig att du hade köpt några nya popcor? Men nu kommer jag inte på vad det var förnågot eller vad du hade köpt dom.
Tack på förhand
Kram