onsdag 2 september 2009

Jag är ledig idag!!!

...och det är så himla skönt! Snart ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag gå ner i källaren och dra igång en tvättmaskin. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att tvätta lite då och då - nejdå, man väntar tills tvättkorgen är helt överfull och man inte har några rena kläder kvar, och då tvättar man maniskt i ren panik...

På tal om något helt annat, så ska jag nog åka in till stan och kolla på en lägenhet lite senare idag.
Jag har ju lagt ut en annons på Blocket.se och imorse hade en man svarat och skrev att han hade en stor 2:a på 71kvm ledig på Norrmalm, hyra 4466 kronor.
Lägenheten ligger på bottenvåningen, så det finns TYVÄRR ingen balkong, men i övrigt känns den jättebra! Och den ligger helt perfekt bredvid en affär och nära till jobbet och dagis.
Ett annat krux är att det är inflyttning redan den 1 oktober (alltså om mindre än en månad), men jag ringde till M på jobbet förut och han tyckte att jag skulle åka och titta på lägenheten i alla fall. För hans del är det viktigaste att jag inte tar med Alva och flyttar till något ghetto någonstans...

Nej, nu är det dags att hoppa in i duschen så att jag är klar och redo om/när mannen med lägenheten ringer. Han skulle ringa lite senare när han kunde träffas, och då vill man ju kunna åka iväg med en gång.
Åh, hoppas att han ringer och inte har ångrat sig eller nåt (han ville nämligen egentligen hyra ut till en person som var 40+)...

Jag återkommer med mer information senare...

Inga kommentarer: