lördag 19 september 2009

Buhu... adjö min fina bil!

Någonstans i den här högen kommer min bil att ligga om några veckor...
Eller nja, jag vet ju inte helt säkert om den kommer att skrotas, men Sveland försäkringar har i alla fall erbjudit mig 24.000 kronor (- 3.000 kr i självrisk) för min krockskadade bil, och även om jag tycker att jag borde ha fått mer för den så kommer jag acceptera erbjudandet.
Nu när jag flyttar in till stan behöver jag ju inte bilen på samma sätt längre, och det blir skönt att slippa avbetalningskostnaden och försäkringsavgiften på sammanlagt 1500 kronor i månaden.
Jag kanske kommer få brytet och inte klara mig utan bil, men då får jag överväga att köpa en ny till våren i så fall - nu under vintern ska jag vara utan i alla fall.

Jag hinner inte skriva så mycket mer nu på morgonen, för jag ska hoppa in i duschen och fixa till mig och sen åker vi in till stan. M ska klippa sig, och sen blir det väl så att vi käkar något gott eller tar en fika i alla fall.
Faan, det slog mig precis att det här är min och M:s sista helg/helgdag tillsammans som sambor; som vi kan hitta på något ihop i alla fall. Tidigt imorgon åker M ner till Småland för ett filmjobb och nästa helg jobbar jag hela helgen. Och sen flyttar jag...
Snyft!
Faan, det känns så jävla vemodigt!
Samtidigt vet jag ju i hjärtat att det här är det bästa för oss båda just för tillfället, och sen får vi väl se vad som händer i framtiden...

Ha en bra lördag allihopa, så hörs vi i eftermiddag!

Inga kommentarer: