onsdag 30 september 2009

Deprimerande...

När jag ser såna här bilder blir jag så fruktansvärt illa berörd! Hur kan man som förälder låta sina barn bli så feta?
Visst, jag är absolut själv ingen perfekt hälsofanatisk morsa som bara låter Alva knapra morötter när lördagen kommer, men detta är verkligen att låta det gå för långt!
Alva dricker vatten eller mjölk när hon är törstig, äter K-special och mellanmjölk till frukost och vi fikar aldrig med kakor och saft på vardagar.
Visserligen är hon ändå lite rund i ansiktet, men det beror nog mer på småätandet, och det är än så länge ingen fara för övervikt. Hon rör sig så pass mycket att hon springer bort det så småningom...

Jag kom på att jag ju har glömt att skriva upp vad jag åt igår, så jag ska se om jag kommer ihåg det så här en hel dag i efterhand (18p, 9440 steg):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, skinka, minikeso och körsbärstomater, en kopp kaffe (4,5p)
Mellanmål: 2 nektariner
Lunch: spagetti och quornfärssås (6,5p)
Mellanmål: ett äpple, en kopp kaffe
Middag: en veg. hamburgare, 1 Frisco hamburgerbröd, sallad (7p)

Och detta har jag ätit idag (19p, 5737steg):

Frukost: 2 polarkraft extrem med Lätt & lagom, skinka och tomat (4p)
Mellanmål: 2 äpplen, Cola zero
Lunch: makaroner, 1 VV-kabanoss, 1 fralla med Lätta (7p)
Mellanmål: 1 persika, 2 clementiner
Middag: 2 tortillasbröd, veg.färs, sallad, gurka, tomat, majs och 3 msk minifraiche (8p)

Förut ringde jag till Göran, min blivande hyresvärd, och nu är jag lite orolig alltså; vi pratade om tapeterna som jag har valt till sovrummet. Han berättade att målaren hade varit där och tapetserat, men att jag hade sagt fel nummer till målaren... Och det VET jag att jag inte har gjort! Så det ska bli VÄLDIGT spännande att se vad det sitter för tapeter på väggen när jag kommer dit i helgen...

Och nu ikväll skulle jag ta mod till mig och gå in till grannarna och berätta att jag flyttar i helgen, men så var inte Anna hemma... Usch, jag tycker att det är så jävla jobbigt med sånt här. Visserligen är det inget konstigt att man flyttar, men jag tror att de kommer bli så himla besvikna...
Ja, ja... jag slipper berätta ikväll i alla fall!
För övrigt är kärran bokad till lördag klockan 9.00, så då går flyttlasset...


Uppdatering:
AAAAAAHHHHHHHHH, det här måste jag ju berätta:
idag var jag tvungen att gå in till kontoret och be om ett par nya MINDRE byxor; mina andra var för stora...
Det kändes inget annat än så JÄVLA bra!!!

Och nu ska jag sova, trots att klockan bara är halv nio, för mobilalarmet ringer kl 04.50 imorgon bitti.
ZZZZZZZZzzzzzzzzzzz.......

2 kommentarer:

Helen sa...

fan va du e bra.. gumman.. behöva mindre byxor. det är ju det vi kämpar för.. eller ja inte jag just nu.. men så fort jag blir frisk...
heja heja heja...
kram
förresten... vilken färg hade tapeterna.. hihi..
ang min längd.. jag är 158.. å både jag å Malin som är 1.60 fick lika många cm på steglängden på stegräknaren... fast det är ju då när man är ute å går iofs.. det man går tex på jobbet är kanske kortare steg.. men jag är ju ute efter km när jag går långprommisar.. kram

Lotta sa...

Jag håller med dig, blir också upprörd. Dessa barn som sitter på denna bild är alldeles för stora och de har kunnat göra någotning åt det tidigare. det är svårt att veta när barn är små om det bara är lite hull som ska vara där och som kommer att frösvinna eller vad det är, men att inte ge barnen sunda och välmående regler från början tycker jag är tråkigt och eftersom jag vet hur det är att väga VÄLDIGT MYCKET så blir jag så himla ledsen. hoppas att föräldrarnba kommer på vad det äer som de gör med sina barn i tid!
Lotta